Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis

Research output: Book/ReportReportCommunication

Standard

Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis. / Pedersen, Annette; Dalsgaard, Christian.

Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF), 2024. 37 p.

Research output: Book/ReportReportCommunication

Harvard

Pedersen, A & Dalsgaard, C 2024, Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis. Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF). <https://viden.ncff.dk/ncff/digitale-sprogvaerktoejer-en-hjaelper-i-elevernes-laereproces-og-sprogpraksis>

APA

Pedersen, A., & Dalsgaard, C. (2024). Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis. Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF). https://viden.ncff.dk/ncff/digitale-sprogvaerktoejer-en-hjaelper-i-elevernes-laereproces-og-sprogpraksis

Vancouver

Pedersen A, Dalsgaard C. Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis. Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF), 2024. 37 p.

Author

Pedersen, Annette ; Dalsgaard, Christian. / Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis. Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF), 2024. 37 p.

Bibtex

@book{1b2c6a56e41948c1aeb0ea2748a611cf,
title = "Digitale sprogv{\ae}rkt{\o}jer: En hj{\ae}lper i elevernes l{\ae}reproces og sprogpraksis",
abstract = "Denne publikation er resultatet af projektet Digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen, hvor l{\ae}rere og elever fra i alt otte gymnasieskoler har eksperimenteret med og unders{\o}gt anvendelsen af digitale teknologier i sprogfagene i perioden 2021-2023. Samtlige projekter er st{\o}ttet af NCFF.Fire af skolerne har arbejdet inden for temaet Digitale v{\ae}rkt{\o}jer, mens de {\o}vrige fire har arbejdet inden for temaet Verdensborger.Sprogl{\ae}rere i alle otte projekter har udviklet undervisningsforl{\o}b med inddragelse af digitale v{\ae}rkt{\o}jer for at unders{\o}ge, hvorvidt og hvordan digitale teknologier kan bidrage til elevernes interesse og motivation for fremmedsprog.Dette perspektiv er omdrejningspunktet for denne publikation, som samler erfaringerne fra den halvdel af skolerne, der har haft fokus p{\aa} temaet Digitale sprogv{\ae}rkt{\o}jer.",
author = "Annette Pedersen and Christian Dalsgaard",
year = "2024",
month = feb,
day = "27",
language = "Dansk",
publisher = "Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF)",

RIS

TY - RPRT

T1 - Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis

AU - Pedersen, Annette

AU - Dalsgaard, Christian

PY - 2024/2/27

Y1 - 2024/2/27

N2 - Denne publikation er resultatet af projektet Digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen, hvor lærere og elever fra i alt otte gymnasieskoler har eksperimenteret med og undersøgt anvendelsen af digitale teknologier i sprogfagene i perioden 2021-2023. Samtlige projekter er støttet af NCFF.Fire af skolerne har arbejdet inden for temaet Digitale værktøjer, mens de øvrige fire har arbejdet inden for temaet Verdensborger.Sproglærere i alle otte projekter har udviklet undervisningsforløb med inddragelse af digitale værktøjer for at undersøge, hvorvidt og hvordan digitale teknologier kan bidrage til elevernes interesse og motivation for fremmedsprog.Dette perspektiv er omdrejningspunktet for denne publikation, som samler erfaringerne fra den halvdel af skolerne, der har haft fokus på temaet Digitale sprogværktøjer.

AB - Denne publikation er resultatet af projektet Digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen, hvor lærere og elever fra i alt otte gymnasieskoler har eksperimenteret med og undersøgt anvendelsen af digitale teknologier i sprogfagene i perioden 2021-2023. Samtlige projekter er støttet af NCFF.Fire af skolerne har arbejdet inden for temaet Digitale værktøjer, mens de øvrige fire har arbejdet inden for temaet Verdensborger.Sproglærere i alle otte projekter har udviklet undervisningsforløb med inddragelse af digitale værktøjer for at undersøge, hvorvidt og hvordan digitale teknologier kan bidrage til elevernes interesse og motivation for fremmedsprog.Dette perspektiv er omdrejningspunktet for denne publikation, som samler erfaringerne fra den halvdel af skolerne, der har haft fokus på temaet Digitale sprogværktøjer.

M3 - Rapport

BT - Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis

PB - Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF)

ER -